لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست بازیکن مصدوم استقلال درانتظار امضای نکونام باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال را تهدید کرد| سقف بودجه می‌شکند؟ بیرو، ز غوغای جهان فارغ!
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چمنیان: نباید فریب نتایج رقبا را بخوریم | اشتباهات فردی بازیکنان در مرحله حذفی می‌تواند خطرساز شود

  • کد خبر: ۲۰۷۷۶۷
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
چمنیان: نباید فریب نتایج رقبا را بخوریم | اشتباهات فردی بازیکنان در مرحله حذفی می‌تواند خطرساز شود
کارشناس فوتبال ایران گفت: نباید فریب نتایج تیم‌هایی مانند ژاپن و کره را بخوریم، چون این تیم‌ها این استراتژی را دارند که دست خود را در دور مقدماتی رو نکنند.

عباس چمنیان در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص پیروزی تیم ملی برابر هنگ‌کنگ و هجمه انتقاد‌ها بر عملکرد ضعیف تیم ملی عنوان کرد: با توجه به سطح توقع و انتظاری که از این تیم ملی وجود دارد و پیش از آغاز تورنمت فشار زیادی از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی روی تیم ملی وجود داشت که در حال حاضر تنها موقعی است که می‌توانیم به رسیدن به فینال جام ملت‌ها و کسب قهرمانی امیدوار باشیم.

وی افزود: علی‌رغم اینکه بازیکنان باتجربه‌ای داریم، اما این فشار، آنقدر زیاد بود که باعث شد عملکرد پرنوسانی در ۲ بازی نخست خود در جام ملت‌ها داشته باشیم. در بازی اول برابر فلسطین اگر در دقایق نخست به گل نمی‌رسیدیم و بازی ادامه پیدا می‌کرد، شاید همین نوسان در بازی اول می‌توانست به وجود آید، اما، چون برابر فلسطین خیلی زود به گل رسیدیم و فلسطین نیز شکست برابر ایران را پذیرفته بود، کار سختی برابر این تیم نداشتیم.

کارشناس فوتبال ایران گفت: در بازی برابر هنگ‌کنگ اشتباهاتی در بخش حمله و دفاع داشتیم. به خصوص که پس از رفتن کیروش نگرانی‌هایی در ساختار دفاعی تیم ملی نیز داشتیم. این نوسان در عملکرد خط دفاعی در بازی دوم خودش را نشان داد و اشتباهاتی که به صورت متوالی رخ داد باعث شد تمرکز بازیکنان بهم بریزد و تعداد اشتباهات افزایش یابد.

چمنیان تصریح کرد: بازی دوم بازی پرانتقادی بود و نوسان فاحشی داشتیم، هرچند این نوسان در روند تمام تیم‌های بزرگ دنیا نیز رخ می‌دهد. چون بعد از ۱۴ تا ۱۵ بازی امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی، این اولین بازی بود که با این کیفیت کار کردیم، اما خیلی خوب شد که در دور گروهی دچار این افت عملکرد شدیم که می‌تواند به این منزله باشد که به خودمان بیایم و تمرکزمان را افزایش دهیم و بازیکنان کار را جدی بگیرند تا در مرحله حذفی کمتر دچار مشکل شویم، چون در آن مرحله تیم‌ها کمتر دچار اشتباه می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امیر قلعه‌نویی به ترکیب ثابت خود در جام ملت‌ها دست پیدا کرده یا خیر، گفت: ما نزدیک به یک دهه است که ترکیب نسبتا ثابتی به خصوص در خط حمله داشتیم که ثابت کرده بودند به هماهنگی نسبتا مناسبی رسیده‌اند. پیش از آغاز تورنمت یک دیدگاه وجود داشت که تمام بازی‌های گروهی را به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه کنیم و با همان ترکیب ثابت همیشگی به زمین برویم و دست‌مان برای حریفان‌مان رو شود.

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: یک استراتژی این بود که در دور مقدماتی فشاری روی بازیکنان نیاوریم و دستمان را برای رقبا رو نکنیم و با ترکیب‌های متفاوت و ناشناخته‌ای به زمین برویم و به سایر بازیکنان تیم ملی نیز فرصت بازی کردن بدهیم. این استراتژی در بازی با هنگ‌کنگ می‌توانست به ما کمک کند، چون بازیکنانی که جایگزین بازی اول شدند، باکیفیت هستند و حتی نسبت به بازیکنان هنگ‌کنگ از کیفیت بالاتری برخوردار بودند.

چمنیان یادآور شد: اینکه در بازی دوم غافل‌گیر شدیم به تمرکز پایین بازیکنان، جدی نگرفتن بازی و تکرار اشتباهات فردی مربوط است و بخش دیگری هم به آنالیز خوب هنگ‌کنگ از تیم ما مربوط می‌شود. نکته‌ای که می‌تواند موجب نگرانی ما شود این است که هر تیمی اگر ما را در زمین خودمان تحت فشار قرار دهد می‌تواند برای تیم ملی خطرساز شود، اگرچه می‌دانم کادرفنی تیم ملی نیز به این موضوع توجه خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه آیا می‌توان به قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها امیدوار بود یا خیر، تصریح کرد: فوتبال رشته جذاب و غیرقابل پیش‌بینی است. تیم‌هایی که برای شانس قهرمانی مطرح می‌شوند همواره این شانس را دارند. نباید از کیفیت تیم ملی و بازیکنانمان غافل شویم. حتی نسبت به تیم‌هایی مانند ژاپن، کره و عربستان بازیکنانی با سطح پایین‌تری نداریم. شانس قهرمانی وجود دارد، اما نباید فریب نتایج تیم‌هایی مانند ژاپن و کره را بخوریم، چون این تیم‌ها نیز این استراتژی را دارند که دست خود را در دور مقدماتی رو نکنند و همیشه نشان داده‌اند که در دور مقدماتی با تدبیر جلو می‌روند و سعی دارند تیم دور بعد خود را انتخاب کنند، اما قطعا ژاپن دوست ندارد در مرحله حذفی تا قبل از فینال به ایران بخورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->